Logo Logo
بلاگ.

سیاست عرضه‌وتقاضا شکست خورده است

:یک کارشناس بازار مسکن معتقد است

.سیاست عرضه‌وتقاضا شکست خورده است

شنبه 2 مرداد 1400-11:12

کارشناس بازار مسکن معتقد است نبود سامانه‌ای شفاف در بخش مسکن و اسکان، موجب شکست بازار شده است و لذا سیاست عرضه و تقاضا هیچ نقشی در این بازار ندارد.

به گزارش اخبار ساختمان، فرشید ایلاتی درباره شکست سیاست های مسکن در حوزه ساخت و نیز بازار، گفت: مسکن با سایر بازارهای تفاوت هایی دارد؛ هرچند باید اجازه داد مکانیزم های کنترلی عرضه و تقاضا را به تعادل قیمت برساند ولی این سیاست در مسکن با شکست بازار رو به رو شده است.
این کارشناس حوزه مسکن با بیان این مطلب افزود: عرضه و تقاضا توانِ تعادل قیمتی در بازار مسکن را نداشت. لذا نیازمند دخالت دولت و سیاست های کنترلِ قیمتی هستیم.
ایلاتی معتقد است این روند را نیز جز راهکارهای مطلوب نمی داند و تاکید دارد افزایش عرضه مسکن حتما باید اتفاق افتد تا از این ناحیه، بتوان قیمت ها را کنترل کرد.
فقدان زیر ساخت اطلاعاتی در بازار مسکن، هرگونه سیاستی را با شکست رو به رو می سازد. بخشی به تعارض منافع باز می گردد و بخشی دیگر ناظر بر تغییر رویکردِ دولت نسبت به قوه قضائیه است.
ایلاتی متولی ثبت املاک در کشور را دولتی دانست که از نظر جایگاه، باید مورد تجدید نظر قرار گیرد. حدود املاک در کنار وجهه ای حقوقی، اقدامات اجرایی نظیر نقشه برداری را می طلبد که باید از مجموعه قوه قضائیه خارج شده و ذیل دولت قرار گیرد.

متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری بازار

تمامی حقوق این سایت متعلق به ابنیه میباشد

طراحی شده توسط زفره مدیا